Õpetajate Suvekool | Järva-Jaani Gümnaasium
EDULOO PEALKIRI: Õpetajate Suvekool
ÕPPEASUTUSE NIMI: Järva-Jaani Gümnaasium
TEGEVUSE ALGUS- JA LÕPPKUUPÄEV: 12.06-13.06
TEGEVUSE EESMÄRK: Õpetajate suvekooli eesmärgiks oli viimase aasta jooksul suurimate probleemide kaardistamine Järva-Jaani Gümnaasiumis ja Peetri koolis. Eelnevalt oli kokkulepitud grupijuhid ja teised liikmed sattusid juhuslikult meeskondadesse. Koos oli kogu personal õpetajad, tugispetsialistid, majanduspersonal, kokad, et arutelus oleksid läbitud kõigi vaatenurgad ikka selleks, et näha erinevaid takistusi ja perspektiive. Teise blokina valiti meeskonnas välja üks probleem millega tuli tegelema hakata. Probleemideks tekkisid nii õpilaste lugemisoskus, õpilaste/õpetajate ja lastevanemate ajajuhtimine, väärtused jms. Edasi tuli hakata läbi Ettevõtliku kooli, Tervist edendava kooli ja Liikuma kutsuva kooli programmide lahendama. Koostati ka selle kohta algse tegevuskava. Pärast tuli oma lähenemisi suures ringis tutvustada. See oli informatiivne ja samas humoorikas.
Nagu kombeks, tuli teadmised praktikasse rakendada – iga meeskond sai endale liisu teel tõmmata ühe programmi mida tuli siis etteastena erinevates žanrites tutvustama hakata ( pantomiim, ooper, ballett, tragöödia jms) Kui tsiteerida elavaid klassikuid, siis parem tunda viis minutit häbi, kui kaks tundi proove teha. Tööalasele tegevusele vahelduseks oli kavva pikitud ja sportlikke jõukatsumisi. Võistlused olid pingelised!
TEGEVUSE LÜHIKIRJELDUS:
Tihti juhtub nii, et koolid vaatavad haridusprojektides osalemist, kui täiendavat lisakohustust igapäevase töö raames. Põhjenduse, miks projektides ei osaleta või tegevused ei toimu on põhjendatud ajapuuduse ja ainetundides käsitletavate teemadega mitte haakumisega. Seepärast on oluline koosmõtestamine.
Järva-Jaani gümnaasium, Peetri kool ja lasteaed on ühise juhtimise all. Seega on oluline, et kõik kooli ja lasteaeda puudutavad tegevuskavad ja dokumendid oleksid üksteist toetavad. Selleks korraldasid nimetatud asutused esmakordselt õpetajate suvekooli, et mõtestada, kuidas Ettevõtlik kool ja teised haridusprogrammid üksteisega haakuvad ning kuidas need siduda kooli õpilastest lähtuva arengukavaga ning õppekavaga. Selleks kasutati aega ratsionaalselt ja ühtselt töögruppides sõnastati lahendatav probleem, tutvuti haridusprogrammide eesmärkidega ja tegevustega ning sõnastati lahendused probleemidele. Töögruppide moodustamine toimus juhusliku valimi alusel, õpetajad, abiõpetajad ja töötajad loosisid endale tähe, mis määras töögrupi, kus osaleti. Pauside ajal korraldati erinevaid, et anda ajule puhkust ja hoida üleval mõnusat koostegemise tunnet. Suvekooli tulemusena valmis ühtne arusaam, milliste tegevustega järgmise nelja aastase perioodi jooksul edasi minnakse. Esimeses suvekoolis osales kokku 43 õpetajat, abiõpetajat ja kooli töötajat.
PARTNERITE KAASAMINE:
1. Peipsi puhkeküla oli lahke vastuvõtja
2. Peetri kooli arendusjuht korraldas liikumismänge pausidel
3. Ajaloo õpetaja viis läbi praktilise töötoa, kus kõigil meeskondadel tuli luua üks kuni 5 minutiline eeskava.